Sunday 19 November 2017

Islamski Forex Trading Malaysia Bank


W firmie XM oferujemy zarówno konta Micro i Standard, które mogą spełniać wymagania początkujących i doświadczonych przedsiębiorców z elastycznymi warunkami handlowymi i dźwignią do 888. Oferujemy ponad 60 par walutowych i CFD na metale szlachetne, energie, indeksy akcji i indywidualne zapasy z najbardziej konkurencyjnymi spreadami i bez odrzucenia zleceń oraz re-quotes z realizacji XM. Risk Warning Trading na produktach marżowych wymaga wysokiego poziomu ryzyka. Forex Islamic Accounts. Account Features w skrócie. Nie oprocentowanie opłat swapowych na noc. Nie rozprzestrzeniania się rozszerzenia. Nie prowansji. Przedstawki mogą być trzymane bez limitu czasu. Nie cudzysłowów, nie ukrytych kosztów. Leverage do 888 1.100 czasu rzeczywistego realizacji na rynku. Warunki handlowe jak na nasze konto handlowe types. Free i natychmiastowy dostęp do wszystkich platform transakcyjnych.24 5 dedykowanej pomocy ze swojego konta klienta Menedżer konta. Rachunki walutowe XM forex różnią się znacznie od oferowanych powszechnie przez innych brokerów forex Różnica polega i fakt, że w przeciwieństwie do większości firm z branży forex, którzy zastępują dodatkowe opłaty, rozszerzając zasięg na rachunkach islamskich, XM nie nakłada żadnych dodatkowych opłat. Aby przestrzegać prawa religijnego islamu, nie wolno płacić handlowcom islamistycznej wiary, ale jeśli oprocentowanie jest przenoszone na inny rodzaj opłaty, to w zasadzie jest to opłata, która pokrywa zainteresowanie To jest również znane imię bezplatności w przebraniu XM jest zdecydowanie przeciwko takim praktykom, ponieważ sprzeciwia się uczciwym i etycznym warunkom handlowym. Legal jest nazwą handlową Trading Point Holdings Ltd, numerem rejestracyjnym HE 322690, 12 ulicą Richard Verengaria, sądem zamkowym w Araouzos, trzecim piętrze 3042 Limassol na Cyprze, który w całości jest właścicielem Trading Point Holdings Ltd, numer rejestracji HE 251334, 12 Richard Ulica Verengaria, sąd zamkowy w Araouzos, 3 piętro, 3042 Limassol, Cypr. Ta strona jest obsługiwana przez Punkt Handlowy Instrumentów Finansowych. Punkt handlowy Instrumen ts Ltd jest regulowana przez Cypryjską Komisję Papierów Wartościowych i Giełd CySEC pod numerem licencji 12010 i zarejestrowaną w FCA FSA w Wielkiej Brytanii pod numerem referencyjnym 538324 Punkt Handlowo-Finansowy Sp. z oo działa zgodnie z dyrektywą w sprawie rynków instrumentów finansowych MiFID Europejskiego Unia. Risk Ostrzeżenie Handel walutowy pociąga za sobą znaczne ryzyko dla zainwestowanego kapitału Proszę przeczytać i zapewnić pełny wgląd w ujawnienie informacji o ryzyku. Restricted Regions Punkt handlowy Financial Instruments Ltd nie świadczy usług dla obywateli niektórych regionów, takich jak Stany Zjednoczone Ameryki. Islamski Forex Brokers. Forex trading i Sharia. Traditional Forex trading może stwarzać problemy dla wyznawanych mu muzułmanów, ponieważ często pociąga za sobą zainteresowanie Twoim brokerem Forex może obciążyć odsetki, jeśli zaciągniecie pożyczki, aby otworzyć swoją pozycję. mogą otrzymywać lub płacić odsetki w zależności od przeważających stóp procentowych rrency bez ponoszenia odsetek 1 inwestować nie więcej niż można sobie pozwolić i pamiętaj, aby zamknąć wszystkie otwarte pozycje o godzinie 17:00 czasu nowojorskiego, ale prawdopodobnie zmniejszy to, ile możesz sobie pozwolić na inwestowanie i może nie być opcją, jeśli o godzinie 17:00 czasu nowojorskiego O godzinie 22.00 czasu UTC GMT jest w połowie twojego czasu na noc. Korzystanie z islamskiego broker. Zamiast można otworzyć konto z brokerem Forex Broker Broker Broker Broker, który będzie zgodny z zasadami szariatu, aby cieszyć się beztroską dźwignią i uniknąć zainteresowania przewinieniami. Islamski broker forex zapewni bezinteresowną dźwignię Innymi słowy, można pożyczać całkowicie bezpłatnie. Nie zainteresowanie rollover Z islamskiego konta Forex, otwarte pozycje zostaną zamknięte o godzinie 17:00 czasu nowojorskiego, aby uniknąć rollover interest Można im ponownie - otwórz je natychmiast po tym niektórzy brokerzy otworzy je w Twoim imieniu bezpłatnie. Następnie nie mniej, twój broker powinien posiadać środki, które wpłacisz na konto banku islamskiego, aby uniknąć zainteresowania Na przykład, Plus500 utrzymuje inve stor z islamskim bankiem brytyjskim, brytyjskim pierwszym zatwierdzonym przez FSA bankiem islamskim. Jakie jest złapanie. Jeśli nie jesteś muzułmaninem, myśląc o otwarciu konta islamskiego po to, aby uniknąć zainteresowania, pomyśl jeszcze raz. Większość brokerów poprosi o podanie dowody twojej wiary, jeśli zażądasz konta zgodnego z szariatem Mogą zamknąć konto w ogóle, jeśli mają podstawy by uwierzyć, że próbujesz zagrać w system. Bezinteresownie niekoniecznie oznacza, że ​​będziesz na korzyść, ponieważ niektórzy brokerzy będą wyglądać dla alternatywnych źródeł dochodów, jeśli nie mogą pobierać odsetek. Dlatego też konta islamskie mogą mieć marginalnie szersze rozproszenia niż tradycyjne konta. Inni brokerzy mogą wymagać wyższych depozytów minimalnych. Jednak to nie zawsze tak jest. Plus500 Metals oferuje konta handlowe Forex i towarowego w formacie islamskim bez dodatkowych kosztów Co więcej, możesz zachować swoje otwarte pozycje przez całą noc tak długo, jak chcesz bez ponoszenia prowizji odsetek lub swap. Jak otworzyć islamski account. Ou r porównuje popularnych brokerów Forex z islamskimi kontami. Kilka firm brokerskich, takich jak HotForex, ma autonomiczne konta islamskie, w tym przypadku rejestracja jest prosta. Inni oferują wszystkie swoje konta w formacie islamskim Z Plus500 Metals rejestrowanie konta Sharia jest zgodne tak samo, jak zaznaczenie pola formularza zgłoszeniowego. Wreszcie inne, takie jak NordFX lub InstaForex, mogą konwertować konwencjonalne konto Forex na zgodny z Sharia na żądanie Musisz porozmawiać z menedżerem swojego konta, aby to się stało. przyjaciół o nas. Kehadiran antarabangsa memilih mana-mana banku yang anda suka.10 03 2017 Perubahan sinda dalam jadal pdagangan dari 2017 3 13 hingga 2017 03 24.09 03 2017 Menyambut 50 000 000 pesanan disalin di perkhidmatan Share4you.27 02 2017 24 5 Pasukan sokongan pelanggan Malezja i inne .16 02 2017 Dalsze informacje o częściach zamiennych Data utworzenia 20 Februari.26 01 2017 CFD pada indeks disediakan untuk dagangan.24 01 2017 Forex4you mengucapkan kepada anda Semoga Selamat Tahun Baru Cina.20 01 2017 Sokongan Bahasa Melayu i Bahasa Cina kerja 07 07 00 ke 23 00.18 01 2017 Kemaskini nie ma jeszcze nic do roboty, aby uzyskać więcej niż jeden rok. Styczeń 2017.23 12 2017 Selamat Hari Krismas i Selamat Tahun Baru. Harian Video Forex. Untuk rakan niaga. Mengenai Syarikat. First Floor, Mandar House, Johnson's Ghut, PO Box 3257, Road Town, Tortola, Brytyjskie Wyspy Dziewicze mencari lebih lanjut pada Hubungi Kami. Forex4you Hak cipta 2007-2017.2007-2017, E-Global Trade Finance Group, Inc. E-Global Trade Finance Group, Inc. Więcej informacji można znaleźć na stronie FSC di bawah Akta Sekuriti i Perniagaan Pelaburan, 2010 Lesen SIBA L 12 1027 Penyata Kewangan E-Global Trade Finance Group, Inc. adalah diaudit oleh KPMG BVI Limited pada seta tahun Dagangan di pasaran Forex kredytu hipotecznego Ryzyko kredytu hipotecznego Ryzyko kredytowe esuai unauk semua pelabur and peniaga Dengan meningkatkan leveraj, meningkatkan risiko juga Zgłoś uwagę lub komentarz do hasła Risiko Risiko Perchidmatan ini Zgłoś uwagę lub komentarz do hasła teders Podstawowe umowy giełdowe. Istnieje powszechny konsensus wśród islamskich jurystów, którzy oceniają, że waluty różnych krajów mogą być wymieniane na miejscu w tempie różnym od jedności, ponieważ waluty różnych krajów są odrębnymi jednostkami o różnych wartościach lub wewnętrznych wartościach, a także siły nabywczej Wydaje się, że wśród większości uczonych jest ogólna zgoda co do tego, że wymiana walutowa na zasadzie forward jest niedopuszczalna, tzn. gdy prawa i obowiązki obu stron odnoszą się do przyszłej daty znaczna różnica opinii wśród prawników, gdy prawa jednej ze stron, co jest identyczne z obowiązkiem kontrahenta, jest de ferred do przyszłej daty. To rozwinięte, rozważmy przykład dwóch osób A i B, którzy należą do dwóch różnych krajów, odpowiednio w Indiach i USA A zamierza sprzedać indyjskie rupie i kupić dolary amerykańskie Konwersacja jest prawdziwa dla B Rupia - dolara uzgodniono na 1 20, a transakcja polega na kupnie i sprzedaży 50 Pierwszą sytuacją jest to, że A dokonuje płatności punktowej w wysokości R 1000 do B i akceptuje wypłatę 50 od B Transakcja rozliczana jest na podstawie spotu z obu stron Tak transakcje są ważne i islamicznie dopuszczalne Nie ma dwóch opinii na ten temat Druga możliwość to, że rozliczenie transakcji z obu stron jest odroczone do przyszłej daty, powiedzmy po sześciu miesiącach od teraz Oznacza to, że zarówno A i B będzie tworzyć i zaakceptować płatność w wysokości 1000 lub 50 000 Rs, w zależności od przypadku, po sześciu miesiącach Przeważającym poglądem jest to, że taka umowa nie jest zgodna z islamem. Opinia mniejszości uważa, że ​​jest ona dopuszczalna Trzeci scenariusz polega na tym, Działanie jest częściowo rozliczane z jednego końca Tylko na przykład, A dokonuje płatności w wysokości 1000 Rs za B zamiast obietnicy B, aby zapłacić mu 50 po sześciu miesiącach Alternatywnie, A akceptuje 50 teraz od firmy B i zapłaci mu 1000 Rs po sześciu miesiącach Są diametralnie przeciwstawne poglądy na dopuszczalność takich umów, które stanowią bai salam w walutach Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie obszernej analizy różnych argumentów popierających i sprzeciwiających się dopuszczalności tych podstawowych umów dotyczących walut Pierwszy forma zawierania kontraktów na wymianę waluty na miejscu jest poza wszelką kontrowersją Dopuszczalność lub inny rodzaj drugiego rodzaju kontraktu, w którym przesunięcie jednego z walorów zostanie odroczony do przyszłej daty, jest ogólnie omawiany w ramach zakazu riba W związku z tym omawiamy tę umowę szczegółowo w sekcji 2 dotyczącej kwestii zakazu riba Dopuszczenie trzeciej formy kontraktu co jest odrzucane, jest ogólnie omawiany w ramach zmniejszenia ryzyka i niepewności lub gharar zaangażowanych w takie kontrakcje. W związku z tym jest to główny temat rozdziału 3, który zajmuje się kwestią gharar. Sekcja 4 próbuje całościowego spojrzenia szariatu dotyczy kwestii również jako znaczenia ekonomicznego podstawowych form zawierania kontraktacji na rynku walutowym.2 Emisja zakazu Riba. Różnice w poglądach1 dotyczące dopuszczalności lub w inny sposób umów walutowych w walutach można wywnioskować przede wszystkim z zakaz riba. Konieczność wyeliminowania riba we wszystkich formach umów walutowych ma ogromne znaczenie Riba w kontekście szariatu jest zasadniczo zdefiniowana2 jako bezprawny zysk wynikający z ilościowej nierówności kontrastów w każdej transakcji, która ma skutkować wymianą dwóch lub więcej gatunki anwa, które należą do tego samego rodzaju jins i podlegają tej samej skutecznej przyczynie, co nie jest Riba klasyfikowane do nadwyżki riba al-fadl i odroczenie riba al-nasia, które oznaczają bezprawną przewagę w drodze nadmiernego lub odroczonego odpowiednio Zakaz poprzedniego uzyskuje się przez stwierdzenie, że kurs wymiany między przedmiotami jest jednością a zyskiem nie jest dozwolone każda ze stron Drugi rodzaj riba jest zabroniony przez nieuwzględnienie odroczonego rozliczenia i zapewnienie, że transakcja jest rozliczana na miejscu przez obie strony Inną formą riba nazywa się riba al-jahiliyya lub przedmiesięczny riba, który pojawia się, gdy pożyczkodawca prosi kredytobiorcę w dniu zapadalności, jeśli ten ostatni ureguluje długi lub zwiększy to samo Wzrost będzie towarzyszyć naliczanie odsetek od początkowo zaciągniętych pożyczek. Zakaz riba w wymianie walut należących do różnych krajów wymaga procesu analogicznego qiyas W każdym takim ćwiczenia obejmujące analogiczne qiyas, skuteczna przyczyna illa odgrywa bardzo ważną rolę Jest to wspólna skuteczna przyczyna, która łączy się jest przedmiotem analogii do jej przedmiotu, w oparciu o analogiczne rozumowanie Odpowiednią sprawiedliwą sprawę, która była niewłaściwa w przypadku umów walutowych, była odmienna definicja głównych szkół Fiqh. Różnica ta znajduje odzwierciedlenie w analogicznym rozumieniu walut papierowych należących do różnych kraje. Pytanie o znacznym znaczeniu w procesie analogicznego rozumowania odnosi się do porównania papierowych walut z złotem i srebrem W pierwszych dniach islamu, złoto i srebro wykonały wszystkie funkcje pieniądza, które byłyby wykonane z złota i srebra z znana wewnętrzna kwota kwantowa złota lub srebra zawarta w nich Takie waluty są opisane jako thaman haqiqi lub naqdain w fiqh literature Były one powszechnie akceptowane jako główne środki wymiany, stanowiące duży kawałek transakcji Wiele innych towarów, takich jak różne gorsze metale służyły także jako środki wymiany, ale z ograniczoną akceptowalnością Są opisane jako fals w literaturze Fiqh Są to również znane jako thaman istalahi ze względu na fakt, że ich akceptowalność nie wynika z ich wewnętrznej wartości, ale ze względu na status przyznany przez społeczeństwo w określonym okresie czasu Powyższe dwie formy walut zostały potraktowane bardzo odmiennie przez wczesnych islamskich prawników z punktu widzenia dopuszczalności umów z nimi związanych Problemem, który trzeba rozwiązać, jest to, czy obecne waluty papierowe z latami należą do poprzedniej kategorii, czy też drugie. Jednym z nich jest to, że należy traktować je równomiernie z thaman haqiqi lub złota i srebra, ponieważ służą one jako główny środek wymiany i jednostkę rozliczeniową, podobnie jak druga. W związku z tym, za pomocą analogicznego rozumowania, wszystkie normy i nakaz aresztowania dotyczące prawa szariatu mające zastosowanie do thaman haqiqi powinny mieć również zastosowanie do wymiany papierowej Wymianę thaman haqiqi jest znany jako bai-sarf, a zatem transakcje w walutach papierowych powinny podlegać regułom szariatu właściwym dla bai-sarf Th W przeciwieństwie do poglądów stwierdza się, że waluty papierowe powinny być traktowane w sposób podobny do fals lub thaman istalahi ze względu na fakt, że ich wartość nominalna różni się od ich wewnętrznej wartości. Ich akceptowalność wynika z ich statusu prawnego w kraju krajowym lub światowego znaczenia gospodarczego, przykładowo dolarów amerykańskich.2 1 Synteza poglądów alternatywnych.2 1 1 Analogiczne rozważania Qiyasa na Riba Prohibicję. Zakaz riba opiera się na tradycji, że święty pokój proroka mu się mówi: Sprzedaj złoto za złoto, srebro na srebro, pszenicę na pszenicę, jęczmień jęczmienia, datę na datę, sól do soli, w takich samych ilościach na miejscu, a gdy towary są różne, sprzedajesz w miarę potrzeb, ale na miejscu W związku z tym zakaz riba stosuje się głównie do dwóch metali szlachetnych złota i srebra oraz czterech innych towarów pszenicy, jęczmienia, dat i soli Stosuje się to również przez analogię qiyas do wszystkich gatunków, które podlegają tej samej skutecznej przyczynie, lub które b. Elong do jednego z sześciu obiektów wymienionych w tradycji Jednak nie ma ogólnej zgody między różnymi szkołami Fiqh, a nawet uczonych należących do tej samej szkoły na definicji i identyfikacji skutecznej przyczyny illa riba. For Hanafis, skuteczna przyczyna illa riba ma dwa wymiary, których wymieniane artykuły należą do tych samych typów, które posiadają wagę wazan lub mierzalność kiliyya Jeśli w danej dacie są obecne zarówno elementy skutecznej przyczyny, to znaczy wymieniane przeciwwości należy do ten sam rodzaj płci i wszystkie są ważone lub wszystkie mierzalne, a następnie nie można dopuścić zysku, kurs musi być równy jedności, a wymiana musi być na miejscu. W przypadku złota i srebra, dwa elementy skutecznej przyczyny są jednością rodzaju i ważności jądra Jest to również widok Hanbali według jednej wersji3 Inna wersja jest podobna do widoku Shafii i Maliki, jak omówiono poniżej Poniżej, gdy złoty jest exch złote lub srebrne są wymieniane na srebro, tylko transakcje spotowe bez zysku są dopuszczalne Możliwe jest również, że w danej dacie występuje jeden z dwóch elementów skutecznej przyczyny, a drugi nieobecny Na przykład, jeśli artykuły wymienne są wiążące lub wymierne, ale należą do różnych gatunków, lub, jeśli wymieniane artykuły należą do tego samego rodzaju, ale nie są ważone ani mierzalne, dopuszczalna jest wymiana z zyskiem różnym od jedności, ale wymiana musi być przeprowadzona podstawa punktowa W związku z tym, gdy złoto jest wymieniane na srebro, stawka może różnić się od jedności, ale nie jest odroczone rozliczenie Jeśli żaden z dwóch elementów skutecznej niewłaściwej riby nie jest obecny w danej wymianie, to żaden z nakazów dotyczących riba wymóg zakazu wymiany może odbywać się z zyskiem lub bez zysku, zarówno na miejscu, jak i na odroczonym. Zważywszy na przypadki wymiany papierów walutowych należących do różnych krajów, riba zakaz wymaga poszukiwania skutecznej przyczyny, a waluty należące do różnych krajów są wyraźnie odrębnymi podmiotami, które są prawnym środkiem płatniczym w konkretnych granicach geograficznych o różnej wewnętrznej wartości lub w sile nabywczej. W związku z tym duża większość uczonych może słusznie twierdzić, że nie ma jedności rodzaju jins Dodatkowo nie są one ani waŜne ani mierzalne. Prowadzi to do bezpośredniego wniosku, Ŝe w takiej wymowie nie ma Ŝadnego z dwóch elementów efektywnej przyczyny riba, w związku z czym wymiana moŜe odbywać się bez jakichkolwiek nakazów dotyczących tempa wymiany i sposobu rozrachunku Logika leżąca u podstaw tej pozycji nie jest trudna do zrozumienia Istotna wartość walut papierowych należących do różnych krajów różni się, ponieważ mają inną siłę nabywczą Ponadto nie można zidentyfikować ani ocenić wartości wewnętrznej ani wartości papierowych walut, w przeciwieństwie do złota i srebra, co może zważyć W związku z tym, ani obecności r iba al-fadl przez nadmiar, a riba al-nasia przez odroczenie się nie może zostać ustanowiony. Szkoła w Shafii w Fiqh uważa, że ​​sprawa sprawna w przypadku złota i srebra jest ich własnością bycia walutą thamaniyya lub medium wymiany, jednostki konto i sklep wartości Jest to również pogląd Maliki Według jednej wersji tego poglądu, nawet jeśli papier lub skóra jest środkiem wymiany i ma status waluty, to wszystkie zasady dotyczące naqdain lub złota i srebra stosuje się do nich W związku z powyższym, zgodnie z tą wersją, dopuszczalna jest wymiana walut z różnych krajów w tempie innym niż jedność, ale musi zostać rozliczona na podstawie innej wersji. Powyższa cytowana sprawna sprawa illa jako że waluta walutowa jest specyficzna dla złota i srebra i nie może być uogólniona. Oznacza to, że każdy inny obiekt, jeśli jest używany jako środek wymiany, nie może zostać włączony do ich kategorii. W związku z tym, zgodnie z tą wersją, aria nakazów aresztowania zakazu riba nie ma zastosowania do walut papierowych Waluty należące do różnych krajów mogą być wymieniane z zyskiem lub bez zysku, zarówno na miejscu, jak i na odroczonej. Osoby starsze wskazują przypadek wymiany walut papierowych należących do tego samego kraju w obronie ich wersji Opinia konsensusu prawników w tym przypadku polega na tym, że wymiana taka musi być bez zysku lub w wysokości równej jedności i musi być rozliczona w oparciu o punkt widzenia. Jaki jest podstawy powyższej decyzji Jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że Hanafi a pierwsza wersja stanowiska Hanbali, to w tym przypadku tylko jeden wymiar skutecznej przyczyny illa jest obecny, to znaczy należą do tego samego rodzaju jins Ale waluty papierowe nie są ani ważone, ani mierzalne. W związku z tym prawo Hanafi mogłoby pozwolić na wymianę różnych wielkości tej samej waluty na podstawie spotu Podobnie, jeśli skuteczna przyczyna bycia walutą thamaniyya jest specyficzna tylko dla złota i sil ver, a następnie prawo Shafii i Maliki również pozwoliłoby na to samo Nie trzeba dodawać, że to pozwala na zaciąganie pożyczek i udzielanie pożyczek z riba Wykazuje to, że jest to pierwsza wersja myśli Shafii i Maliki, która leży u podstaw decyzji zakazującej zysków i odroczone rozliczenie w przypadku wymiany walut należących do tego samego kraju Według zwolenników, rozszerzenie tej logiki na wymianę walut różnych krajów oznaczałoby, że wymiana z zyskiem lub w tempie różnym od jedności jest dopuszczalna, ponieważ nie ma jedności jins , ale rozliczenie musi być ustalone na miejscu2. 1 2 Porównanie wymiany walut z Bai-Sarf. Bai-sarf jest zdefiniowane w fiqh literaturze jako wymiana z udziałem thaman haqiqi, określona jako złoto i srebro, które służyło jako główne medium wymieniać prawie wszystkie główne transakcje. Zdaniem opinii, że jakakolwiek wymiana walut różnych krajów jest taka sama, jak bai-sarf twierdzą, że w obecnym wieku papier curren które w sposób skuteczny i całkowicie zastąpiły złoto i srebro jako środek wymiany W związku z tym, w drodze analogii, wymiana z takimi walutami powinna być regulowana tymi samymi zasadami szariatu i nakazami, co bai-sarf. Argumentuje się także, że jeśli odroczone rozliczenie przez obie strony na umowa jest dozwolona, ​​mogłoby to otworzyć możliwości riba-al nasia. Przeciwnikom kategoryzacji wymiany waluty z bai-sarf wskazuje jednak, że wymiana wszystkich form nie jest określana jako bai-sarf Według tego poglądu bai - sarf oznacza wymianę walut wykonanych ze złota i srebra thaman haqiqi lub naqdain samodzielnie, a nie pieniędzy wymawianych jako takie przez władze państwowe thaman istalahi Współczesne waluty wieku są przykładami tego ostatniego rodzaju Te uczeni znaleźć wsparcie w tych pismach, które twierdzą, że jeśli towary wymiany nie są złoto lub srebro, nawet jeśli jedno z nich jest złote lub srebrne, wymiana nie może być określana jako bai-sarf, ani też postanowienia taryfy dotyczące bai-sarf mają zastosowanie do takiej wymiany Według Imam Sarakhsi4, gdy indywidualne zakupy fałszywe lub monety wykonane z gorszych metali, takie jak miedź thaman istalahi na dirhams thaman haqiqi i dokonują płatności w miejscu tej ostatniej, ale sprzedający robi w tym momencie taka wymiana jest dopuszczalna, przyjmując towary wymieniane przez obie strony, nie jest warunkiem wstępnym, podczas gdy w przypadku bai-sarf, istnieje wiele podobnych odniesień, które wskazują, że prawnicy nie klasyfikują wymiany fals thaman istalahi na inny fals thaman istalahi lub złoto lub srebro thaman haqiqi, jako bai-sarf. W związku z tym wymiana walut dwóch różnych krajów, która może kwalifikować się jedynie jako thaman istalahi, nie może być zaklasyfikowana jako bai-sarf, ani też nie może ograniczyć na tych transakcjach należy nałożyć rozliczenie na miejscu transakcji Należy zauważyć, że definicja bai-sarf jest dostarczana w literaturze Fiqh i nie ma wzmianki o tym w świętym tradycje Tradycje wspominają o riba, a sprzedaż i kupno złota i srebra naqdain, która może być głównym źródłem riba, jest opisana jako bai-sarf przez islamskich juristsów Należy również zauważyć, że w fiqh literatura, bai-sarf implikuje wymiana złota lub srebra wyłącznie na to, czy obecnie są one wykorzystywane jako środek wymiany, czy nie Giełda z udziałem dinarów i złotych ozdób, zarówno jakości jak bai-sarf Różni prawnicy starali się wyjaśnić ten punkt i zdefiniowali sarf jako taką wymianę, w której zarówno towary wymieniane są w naturze thamana, a niekoniecznie same w sobie. A zatem, nawet jeśli jeden z surowców jest przetworzony, złoto mówi, ozdoby, taka wymiana nazywa się bai-sarf. Proponents poglądów, że wymiana waluty powinna być traktowana w sposób podobny do bai-sarf również uzyskać wsparcie z pism wybitnych muzułmanów zgodnie z Imam Ibn Taimiya wszystko, co spełnia funkcje medium wymiany, jednostki rachunku i przechowywania v alue nazywa się thaman, niekoniecznie ograniczony do złotego srebra Podobne referencje są dostępne w pismach Imam Ghazzali5 Jeśli chodzi o poglądy Imam Sarakhshi dotyczące wymiany z udziałem fals, należy przy tym uwzględnić dodatkowe punkty w: wczesne dni islamu, dinarów i dirhamów wykonanych ze złota i srebra były głównie używane jako środek wymiany we wszystkich głównych transakcjach Tylko drobne zostały rozliczone z fals Innymi słowy, fals nie miał cech charakterystycznych pieniędzy lub thamaniyya w całości i nie był używany jako magazyn wartości lub jednostki rozliczeniowej i był bardziej w charakterze towaru W związku z tym nie było żadnych ograniczeń w zakupie tego samego dla złota i srebra na odroczonej podstawie Dzisiejsze waluty walutowe mają wszystkie cechy thamana i są przeznaczone być tylko thamaną Wymiana walutami różnych krajów jest taka sama, jak bai-sarf z różnicami jinsów, a zatem odroczone rozliczenie doprowadziłoby do riba al-nasia. Mohammed Moham ed Nejatullah Siddiqui ilustruje tę możliwość za pomocą przykładu6 Pisze W określonym momencie, gdy kurs rynkowy wymiany między dolarem a rupia wynosi 1 20, jeśli indywidualne zakupy 50 w wysokości 1 22 rozliczenia jego zobowiązania w rupiach odroczonych przyszła data, to jest bardzo prawdopodobne, że w rzeczywistości jest pożyczony Rs 1000 teraz w zamian za obietnicę spłaty Rs 1100 w określonym późniejszym terminie Ponieważ może otrzymać Rs 1000 teraz, wymieniając 50 zakupionych na kredyt na miejscu Tak więc sarf można przekształcić w pożyczki zaciągnięte w oparciu o oprocentowanie.2 1 3 Definiowanie Thamaniyya jest kluczem. Wydaje się z powyższej syntezy alternatywnych poglądów, że kluczowy wydaje się być poprawną definicją thamaniyya Na przykład podstawowe pytanie co prowadzi do rozbieżnych stanowisk odnośnie dopuszczalności, dotyczy to, czy thamaniyya jest specyficzna dla złota i srebra, czy też może być związana z czymkolwiek, co pełni funkcji pieniądza Podejmujemy niektóre kwestie poniżej, które mogą być podjęte n uwzględnienie w ćwiczeniach w celu ponownego rozważenia alternatywnych pozycji. Należy zauważyć, że thamaniyya nie może być bezwzględna i może różnić się w stopniach Prawdą jest, że papierowe waluty całkowicie zastąpiły złoto i srebro jako środek wymiany, jednostkę rozliczeniową i magazyn wartość W tym znaczeniu, papierowe waluty można powiedzieć, że posiadają thamaniyya Jednak jest to prawdą tylko dla walut krajowych i może nie być prawdą dla walut obcych Innymi słowy, rupie indyjskie mają thamaniyya tylko w granicach geograficznych Indii i nie mają żadna akceptowalność w Stanach Zjednoczonych Nie można powiedzieć, że posiadają thamaniyya w USA, chyba że obywatel USA może użyć rupii indyjskich jako środka wymiany, jednostki rozliczeniowej lub przechowywania wartości W większości przypadków taka możliwość jest zdalna Ta możliwość jest również funkcją mechanizmu kursu walutowego, takiego jak wymienialność rupii indyjskiej w dolary amerykańskie i czy istnieje stały lub zmienny system kursów walutowych Na przykład, zakładając swobodne przeliczanie indyjskich rupii na dolary amerykańskie i na odwrót, a także system stałego kursu wymiany, w którym spodziewany jest wzrost kursu rupii-dolar w najbliższej przyszłej przyszłości, z powodu znacznej poprawy liczby referatów z rupii w USA. Dr Nejatullah Siddiqui wydaje się również dość solidny w danych okolicznościach zezwolenie na wymianę rupii na dolary na odroczonej podstawie z jednego końca, oczywiście w tempie innym niż kurs oficjalny, który prawdopodobnie pozostanie ustalony do dnia rozliczenia wyraźny przypadek zaciągania pożyczek i kredytów oparty na oprocentowaniu Jeśli jednak założenie stałego kursu walutowego jest złagodzone i zakłada się, że obecny system wahań i zmienności kursów jest przypadkiem, można wykazać, że przypadek riba al - nasia się załamuje Przepisujemy swój przykład W określonym momencie kiedy kurs rynkowy wymiany pomiędzy dolarem a rupia wynosi 1 20, jeśli indywidualne zakupy 50 w tej stawce 1 22 rozliczenie jego obowiązku w rupiach odroczonych do przyszłej daty, to jest bardzo prawdopodobne, że w rzeczywistości jest on pożyczony Rs 1000 teraz w miejsce obietnicy spłaty Rs 1100 w określonym późniejszym terminie Ponieważ może on otrzymać Rs 1000 teraz, wymieniając 50 zakupionych na kredyt w tempie spotowym Byłoby tak, tylko wtedy, gdy ryzyko walutowe nie istnieje, kurs wymiany pozostaje na poziomie 1 20, lub jest ponoszony przez sprzedawcę dolarów odkupu kupującego w rupiach, a nie w dolarach pierwsze jest prawdziwe, a sprzedający pożyczkodawcy pożyczki otrzymuje z góry ustaloną stopę zwrotu dziesięciu procent, gdy przelicza Rs1100 otrzymane w dniu zapadalności na 55 przy kursie wymiany równym 1 20 Niemniej jednak, jeśli jest to prawda, to powrót do sprzedawca lub pożyczkodawca nie jest z góry ustalony Nie musi być nawet pozytywny Na przykład, jeśli kurs rupii-dolara wzrośnie do 1 25, sprzedawca dolara otrzyma tylko 44 Rs 1100 przeliczone na dolary za inwestycję 50. Tu dwa Warto zauważyć, po pierwsze, w kiedykolwiek zakłada system stałych kursów walutowych, rozróżnienie między walutami różnych krajów staje się rozwodnione Sytuacja staje się podobna do wymiany funtów z walutami stuletnich należących do tego samego kraju w stałym tempie. Drugi, gdy zakładamy system lotnych kursów walut, to po prostu jak można wyobrazić sobie pożyczanie za pomocą mechanizmu rynku walutowego sugerowanego w powyższym przykładzie, można też wizualizować pożyczanie za pośrednictwem dowolnego innego zorganizowanego rynku, np. w przypadku towarów lub zapasów Jeśli wymieni się dolary na zapasy w powyższym przykładzie, dany moment, kiedy cena rynkowa akcji X wynosi Rs 20, jeśli indywidualne zakupy 50 zapasów w wysokości Rs 22 rozliczenia jego zobowiązania w rupiach odroczonych do przyszłej daty, to jest bardzo prawdopodobne, że jest w rzeczywistości , pożyczając teraz 1000 Rs zamiast obietnicy spłaty Rs 1100 w określonym późniejszym terminie Ponieważ może teraz uzyskać 1000 Rs, wymieniając 50 zapasów kupionych na kredyt w obecna cena W takim przypadku, jak w poprzednim przykładzie, zwroty do sprzedającego zapasów mogą być ujemne, jeśli cena akcji wzrośnie do 25 Rs w terminie rozliczenia. Tak samo jak zwroty na rynku akcji lub na rynku towarowym są akceptowalne w sposób islamiczny z powodu ryzyko cenowe, a więc powrót na rynku walutowym z powodu wahań cen walutowych. Unikalną cechą thaman haqiqi lub złota i srebra jest to, że wewnętrzna wartość waluty jest równa wartości nominalnej. W ten sposób kwestia różnych geograficznych granice, w których dana waluta krąży, dinar lub dirham, jest zupełnie pozbawiona znaczenia Złoto jest złoto, czy w kraju A czy kraju B Tak więc, gdy waluta kraju A z złota jest wymieniana na walutę kraju B, także ze złota , then any deviation of the exchange rate from unity or deferment of settlement by either party cannot be permitted as it would clearly involve riba al-fadl and also riba al-nasia However, when paper currencies of country A is exchanged for paper currency of country B, the case may be entirely different The price risk exchange rate risk , if positive, would eliminate any possibility of riba al-nasia in the exchange with deferred settlement However, if price risk exchange rate risk is zero, then such exchange could be a source of riba al-nasia if deferred settlement is permitted7.Another point that merits serious consideration is the possibility that certain currencies may possess thamaniyya, that is, used as a medium of exchange, unit of account, or store of value globally, within the domestic as well as foreign countries For instance, US dollar is legal tender within US it is also acceptable as a medium of exchange or unit of account for a large volume of transactions across the globe Thus, this specific currency may be said to possesses thamaniyya globally, in which case, jurists may impose the relevant injunctions on exchanges involving this specific currency to prevent riba al-nasia The f act is that when a currency possesses thamaniyya globally, then economic units using this global currency as the medium of exchange, unit of account or store of value may not be concerned about risk arising from volatility of inter-country exchange rates At the same time, it should be recognized that a large majority of currencies do not perform the functions of money except within their national boundaries where these are legal tender. Riba and risk cannot coexist in the same contract The former connotes a possibility of returns with zero risk and cannot be earned through a market with positive price risk As has been discussed above, the possibility of riba al-fadl or riba al-nasia may arise in exchange when gold or silver function as thaman or when the exchange involves paper currencies belonging to the same country or when the exchange involves currencies of different countries following a fixed exchange rate system The last possibility is perhaps unIslamic8 since price or exchange r ate of currencies should be allowed to fluctuate freely in line with changes in demand and supply and also because prices should reflect the intrinsic worth or purchasing power of currencies The foreign currency markets of today are characterised by volatile exchange rates The gains or losses made on any transaction in currencies of different countries, are justified by the risk borne by the parties to the contract.2 1 4 Possibility of Riba with Futures and Forwards. So far, we have discussed views on the permissibility of bai salam in currencies, that is, when the obligation of only one of the parties to the exchange is deferred What are the views of scholars on deferment of obligations of both parties Typical example of such contracts are forwards and futures9 According to a large majority of scholars, this is not permissible on various grounds, the most important being the element of risk and uncertainty gharar and the possibility of speculation of a kind which is not permissible Thi s is discussed in section 3 However, another ground for rejecting such contracts may be riba prohibition In the preceding paragraph we have discussed that bai salam in currencies with fluctuating exchange rates can not be used to earn riba because of the presence of currency risk It is possible to demonstrate that currency risk can be hedged or reduced to zero with another forward contract transacted simultaneously And once risk is eliminated, the gain clearly would be riba. We modify and rewrite the same example In a given moment in time when the market rate of exchange between dollar and rupee is 1 20, an individual purchases 50 at the rate of 1 22 settlement of his obligation in rupees deferred to a future date , and the seller of dollars also hedges his position by entering into a forward contract to sell Rs1100 to be received on the future date at a rate of 1 20, then it is highly probable that he is in fact, borrowing Rs 1000 now in lieu of a promise to repay Rs 1100 on a specifie d later date Since, he can obtain Rs 1000 now, exchanging the 50 dollars purchased on credit at spot rate The seller of the dollars lender receives a predetermined return of ten percent when he converts Rs1100 received on the maturity date into 55 dollars at an exchange rate of 1 20 for his investment of 50 dollars irrespective of the market rate of exchange prevailing on the date of maturity. Another simple possible way to earn riba may even involve a spot transaction and a simultaneous forward transaction For example, the individual in the above example purchases 50 on a spot basis at the rate of 1 20 and simultaneously enters into a forward contract with the same party to sell 50 at the rate of 1 21 after one month In effect this implies that he is lending Rs1000 now to the seller of dollars for one month and earns an interest of Rs50 he receives Rs1050 after one month This is a typical buy-back or repo repurchase transaction so common in conventional banking 10.3 The Issue of Freedo m from Gharar. Gharar, unlike riba, does not have a consensus definition In broad terms, it connotes risk and uncertainty It is useful to view gharar as a continuum of risk and uncertainty wherein the extreme point of zero risk is the only point that is well-defined Beyond this point, gharar becomes a variable and the gharar involved in a real life contract would lie somewhere on this continuum Beyond a point on this continuum, risk and uncertainty or gharar becomes unacceptable11 Jurists have attempted to identify such situations involving forbidden gharar A major factor that contributes to gharar is inadequate information jahl which increases uncertainty This is when the terms of exchange, such as, price, objects of exchange, time of settlement etc are not well-defined Gharar is also defined in terms of settlement risk or the uncertainty surrounding delivery of the exchanged articles. Islamic scholars have identified the conditions which make a contract uncertain to the extent that it is forbidden Each party to the contract must be clear as to the quantity, specification, price, time, and place of delivery of the contract A contract, say, to sell fish in the river involves uncertainty about the subject of exchange, about its delivery, and hence, not Islamically permissible The need to eliminate any element of uncertainty inherent in a contract is underscored by a number of traditions 12.An outcome of excessive gharar or uncertainty is that it leads to the possibility of speculation of a variety which is forbidden Speculation in its worst form, is gambling The holy Quran and the traditions of the holy prophet explicitly prohibit gains made from games of chance which involve unearned income The term used for gambling is maisir which literally means getting something too easily, getting a profit without working for it Apart from pure games of chance, the holy prophet also forbade actions which generated unearned incomes without much productive efforts 13.Here it may be noted that the term speculation has different connotations It always involves an attempt to predict the future outcome of an event But the process may or may not be backed by collection, analysis and interpretation of relevant information The former case is very much in conformity with Islamic rationality An Islamic economic unit is required to assume risk after making a proper assessment of risk with the help of information All business decisions involve speculation in this sense It is only in the absence of information or under conditions of excessive gharar or uncertainty that speculation is akin to a game of chance and is reprehensible.3 2 Gharar Speculation with of Futures Forwards. Considering the case of the basic exchange contracts highlighted in section 1, it may be noted that the third type of contract where settlement by both the parties is deferred to a future date is forbidden, according to a large majority of jurists on grounds of excessive gharar Futures and forwards in currencies are examples of such contracts under which two parties become obliged to exchange currencies of two different countries at a known rate at the end of a known time period For example, individuals A and B commit to exchange US dollars and Indian rupees at the rate of 1 22 after one month If the amount involved is 50 and A is the buyer of dollars then, the obligations of A and B are to make a payments of Rs1100 and 50 respectively at the end of one month The contract is settled when both the parties honour their obligations on the future date. Traditionally, an overwhelming majority of Sharia scholars have disapproved such contracts on several grounds The prohibition applies to all such contracts where the obligations of both parties are deferred to a future date, including contracts involving exchange of currencies An important objection is that such a contract involves sale of a non-existent object or of an object not in the possession of the seller This objection is based on several traditions of the holy prophet 14 There is difference of opinion on whether the prohibition in the said traditions apply to foodstuffs, or perishable commodities or to all objects of sale There is, however, a general agreement on the view that the efficient cause illa of the prohibition of sale of an object which the seller does not own or of sale prior to taking possession is gharar, or the possible failure to deliver the goods purchased. Is this efficient cause illa present in an exchange involving future contracts in currencies of different countries In a market with full and free convertibility or no constraints on the supply of currencies, the probability of failure to deliver the same on the maturity date should be no cause for concern Further, the standardized nature of futures contracts and transparent operating procedures on the organized futures markets15 is believed to minimize this probability Some recent scholars have opined in the light of the above that futures, i n general, should be permissible According to them, the efficient cause illa , that is, the probability of failure to deliver was quite relevant in a simple, primitive and unorganized market It is no longer relevant in the organized futures markets of today16 Such contention, however, continues to be rejected by the majority of scholars They underscore the fact that futures contracts almost never involve delivery by both parties On the contrary, parties to the contract reverse the transaction and the contract is settled in price difference only For example, in the above example, if the currency exchange rate changes to 1 23 on the maturity date, the reverse transaction for individual A would mean selling 50 at the rate of 1 23 to individual B This would imply A making a gain of Rs50 the difference between Rs1150 and Rs1100 This is exactly what B would lose It may so happen that the exchange rate would change to 1 21 in which case A would lose Rs50 which is what B would gain This obviou sly is a zero-sum game in which the gain of one party is exactly equal to the loss of the other This possibility of gains or losses which theoretically can touch infinity encourages economic units to speculate on the future direction of exchange rates Since exchange rates fluctuate randomly, gains and losses are random too and the game is reduced to a game of chance There is a vast body of literature on the forecastability of exchange rates and a large majority of empirical studies have provided supporting evidence on the futility of any attempt to make short-run predictions Exchange rates are volatile and remain unpredictable at least for the large majority of market participants Needless to say, any attempt to speculate in the hope of the theoretically infinite gains is, in all likelihood, a game of chance for such participants While the gains, if they materialize, are in the nature of maisir or unearned gains, the possibility of equally massive losses do indicate a possibility of de fault by the loser and hence, gharar.3 3 Risk Management in Volatile Markets. Hedging or risk reduction adds to planning and managerial efficiency The economic justification of futures and forwards is in term of their role as a device for hedging In the context of currency markets which are characterized by volatile rates, such contracts are believed to enable the parties to transfer and eliminate risk arising out of such fluctuations For example, modifying the earlier example, assume that individual A is an exporter from India to US who has already sold some commodities to B, the US importer and anticipates a cashflow of 50 which at the current market rate of 1 22 mean Rs 1100 to him after one month There is a possibility that US dollar may depreciate against Indian rupee during these one month, in which case A would realize less amount of rupees for his 50 if the new rate is 1 21, A would realize only Rs1050 Hence, A may enter into a forward or future contract to sell 50 at the rate o f 1 21 5 at the end of one month and thereby, realize Rs1075 with any counterparty which, in all probability, would have diametrically opposite expectations regarding future direction of exchange rates In this case, A is able to hedge his position and at the same time, forgoes the opportunity of making a gain if his expectations do not materialize and US dollar appreciates against Indian rupee say, to 1 23 which implies that he would have realized Rs1150, and not Rs1075 which he would realize now While hedging tools always improve planning and hence, performance, it should be noted that the intention of the contracting party - whether to hedge or to speculate, can never be ascertained. It may be noted that hedging can also be accomplished with bai salam in currencies As in the above example, exporter A anticipating a cash inflow of 50 after one month and expecting a depreciation of dollar may go for a salam sale of 50 with his obligation to pay 50 deferred by one month Since he is expec ting a dollar depreciation, he may agree to sell 50 at the rate of 1 21 5 There would be an immediate cash inflow in Rs 1075 for him The question may be, why should the counterparty pay him rupees now in lieu of a promise to be repaid in dollars after one month As in the case of futures, the counterparty would do so for profit, if its expectations are diametrically opposite, that is, it expects dollar to appreciate For example, if dollar appreciates to 1 23 during the one month period, then it would receive Rs1150 for Rs 1075 it invested in the purchase of 50 Thus, while A is able to hedge its position, the counterparty is able to earn a profit on trading of currencies The difference from the earlier scenario is that the counterparty would be more restrained in trading because of the investment required, and such trading is unlikely to take the shape of rampant speculation.4 Summary Conclusion. Currency markets of today are characterized by volatile exchange rates This fact should be ta ken note of in any analysis of the three basic types of contracts in which the basis of distinction is the possibility of deferment of obligations to future We have attempted an assessment of these forms of contracting in terms of the overwhelming need to eliminate any possibility of riba, minimize gharar, jahl and the possibility of speculation of a kind akin to games of chance In a volatile market, the participants are exposed to currency risk and Islamic rationality requires that such risk should be minimized in the interest of efficiency if not reduced to zero. It is obvious that spot settlement of the obligations of both parties would completely prohibit riba, and gharar, and minimize the possibility of speculation However, this would also imply the absence of any technique of risk management and may involve some practical problems for the participants. At the other extreme, if the obligations of both the parties are deferred to a future date, then such contracting, in all likelihoo d, would open up the possibility of infinite unearned gains and losses from what may be rightly termed for the majority of participants as games of chance Of course, these would also enable the participants to manage risk through complete risk transfer to others and reduce risk to zero It is this possibility of risk reduction to zero which may enable a participant to earn riba Future is not a new form of contract Rather the justification for proscribing it is new If in a simple primitive economy, it was prevention of gharar relating to delivery of the exchanged article, in todays complex financial system and organized exchanges, it is prevention of speculation of kind which is unIslamic and which is possible under excessive gharar involved in forecasting highly volatile exchange rates Such speculation is not just a possibility, but a reality The precise motive of an economic unit entering into a future contract - speculation or hedging may not ascertainable regulators may monitor end u se, but such regulation may not be very practical, nor effective in a free market Empirical evidence at a macro level, however, indicates the former to be the dominant motive. The second type of contracting with deferment of obligations of one of the parties to a future date falls between the two extremes While Sharia scholars have divergent views about its permissibility, our analysis reveals that there is no possibility of earning riba with this kind of contracting The requirement of spot settlement of obligations of atleast one party imposes a natural curb on speculation, though the room for speculation is greater than under the first form of contracting The requirement amounts to imposition of a hundred percent margin which, in all probability, would drive away the uninformed speculator from the market This should force the speculator to be a little more sure of his expectations by being more informed When speculation is based on information it is not only permissible, but desirable too Bai salam would also enable the participants to manage risk At the same time, the requirement of settlement from one end would dampen the tendency of many participants to seek a complete transfer of perceived risk and encourage them to make a realistic assessment of the actual risk. Notes References.1 These diverse views are reflected in the papers presented at the Fourth Fiqh Seminar organized by the Islamic Fiqh Academy, India in 1991 which were subsequently published in Majalla Fiqh Islami, part 4 by the Academy The discussion on riba prohibition draws on these views.2 Nabil Saleh, Unlawful gain and Legitimate Profit in Islamic Law, Graham and Trotman, London, 1992, p 16.3 Ibn Qudama, al-Mughni, vol 4, pp 5-9.4 Shams al Din al Sarakhsi, al-Mabsut, vol 14, pp 24-25.5 Paper presented by Abdul Azim Islahi at the Fourth Fiqh Seminar organized by Islamic Fiqh Academy, India in 1991.6 Paper by Dr M N Siddiqui highlighting the issue was circulated among all leading Fiqh scholars by the Islamic Fiqh Academy, India for their views and was the main theme of deliberations during the session on Currency Exchange at the Fourth Fiqh Seminar held in 1991.7 It is contended by some that the above example may be modified to show the possibility of riba with spot settlement too In a given moment in time when the market rate of exchange between dollar and rupee is 1 20, if an individual purchases 50 at the rate of 1 22 settlement of his obligation also on a spot basis , then it amounts to the seller of dollars exchanging 50 with 55 on a spot basis Since, he can obtain Rs 1100 now, exchange them for 55 at spot rate of 1 20 Thus, spot settlement can also be a clear source of riba Does this imply that spot settlement should be proscribed too The fallacy in the above and earlier examples is that there is no single contract but multiple contracts of exchange occurring at different points in time true even in the above case Riba can be earned only when the spot rate of 1 20 is fixed d uring the time interval between the transactions This assumption is, needless to say, unrealistic and if imposed artificially, perhaps unIslamic.8 Islam envisages a free market where prices are determined by forces of demand and supply There should be no interference in the price formation process even by the regulators While price control and fixation is generally accepted as unIslamic, some scholars, such as, Ibn Taimiya do admit of its permissibility However, such permissibility is subject to the condition that price fixation is intended to combat cases of market anomalies caused by impairing the conditions of free competition If market conditions are normal, forces of demand and supply should be allowed a free play in determination of prices.9 Some Islamic scholars use the term forward to connote a salam sale However, we use this term in the conventional sense where the obligations of both parties are deferred to a future date and hence, are similar to futures in this sense The lat ter however, are standardized contracts and are traded on an organized Futures Exchange while the former are specific to the requirements of the buyer and seller.10 This is known as bai al inah which is considered forbidden by almost all scholars with the exception of Imam Shafii Followers of the same school, such as Al Nawawi do not consider it Islamically permissible.11 It should be noted that modern finance theories also distinguish between conditions of risk and uncertainty and assert that rational decision making is possible only under conditions of risk and not under conditions of uncertainty Conditions of risk refer to a situation where it is possible with the help of available data to estimate all possible outcomes and their corresponding probabilities, or develop the ex-ante probability distribution Under conditions of uncertainty, no such exercise is possible The definition of gharar, Real-life situations, of course, fall somewhere in the continuum of risk and uncertainty.12 The following traditions underscore the need to avoid contracts involving uncertainty. Ibn Abbas reported that when Allah s prophet pbuh came to Medina, they were paying one and two years advance for fruits, so he said Those who pay in advance for any thing must do so for a specified weight and for a definite time. It is reported on the authority of Ibn Umar that the Messenger of Allah pbuh forbade the transaction called habal al-habala whereby a man bought a she-camel which was to be the off-spring of a she-camel and which was still in its mother s womb.13 According to a tradition reported by Abu Huraira, Allah s Messenger pbuh forbade a transaction determined by throwing stones, and the type which involves some uncertainty. The form of gambling most popular to Arabs was gambling by casting lots by means of arrows, on the principle of lottery, for division of carcass of slaughtered animals The carcass was divided into unequal parts and marked arrows were drawn from a bag One received a l arge or small share depending on the mark on the arrow drawn Obviously it was a pure game of chance.14 The holy prophet is reported to have said Do not sell what is not with you. Ibn Abbas reported that the prophet said He who buys foodstuff should not sell it until he has taken possession of it Ibn Abbas said I think it applies to all other things as well.15 The Futures Exchange performs an important function of providing a guarantee for delivery by all parties to the contract It serves as the counterparty in the exchange for both, that is, as the buyer for the sale and as the seller for the purchase.16 M Hashim Kamali Islamic Commercial Law An Analysis of Futures , The American Journal of Islamic Social Sciences, vol 13, no 2, 1996.Send Your Comments to Dr Mohammed Obaidullah, Xavier Institute of Management, Bhubaneswar 751 013, India Mail to. Add this page to your favorite Social Bookmarking websites. Illegal Foreign Exchange Trading Scheme. Illegal Foreign Exchange Trading Scheme refer s to the buying or selling of foreign currency by an individual or company in Malaysia with any person who is not a licensed onshore bank or any person who has not obtained the approval of Bank Negara Malaysia under the Financial Services Act 2017 or Islamic Financial Services Act 2017.What are the characteristics. This scheme involves the act of buying or borrowing foreign currencies from or selling or lending foreign currencies to a non-licensed onshore bank. It can also be in the situation where the non-licensed onshore bank does an act that involves, is in association with, or is preparatory to, buying or borrowing foreign currencies from, or selling or lending foreign currencies to, any person outside Malaysia. Illegal operators usually operate on a small scale and claim they can provide remittance services efficiently, without the need for any documents or identification They rarely use documents to validate and verify the transactions By engaging in these transactions, customers ru n the risk of being cheated and their funds may never reach its intended destination. Illegal operators usually target job seekers by placing attractive advertisements to lure prospective employees to join the company, after which they use them to solicit for new investments Most often, employees will be encouraged to approach their direct family, relatives and friends before targeting members of the public. Illegal operators usually portray a professional and reputable image a high-tech office layout and advanced IT facilities, such as a LCD screens displaying movements in exchange rates to provide the impression that a legitimate and real business is being conducted These facilities are merely a false front. Investors can either trade using their trading accounts with the company or through dealers appointed by the company In some cases, investors are allowed to operate their accounts via the Internet. Investors are also required to sign a business contract which is normally entered betw een the investors and a principal company overseas. In most instances, the operators will inform the investors that they will have to send these contracts to its principal company overseas for signing However, such contracts are usually left unsigned. As such, in the event the investors are unhappy with future dealings and transactions, no action can be taken against the company as there is no binding contract between them. Investors will usually get high returns on their initial investments This will convince them to increase their investments in hopes of higher returns Eventually, they will end up losing everything when the illegal operators suddenly go missing. Investors who lose their money through purported volatility of exchange rate movements are informed by the illegal operators that they need to pay margin-call in order to recover their paper lose. The illegal operators may also encourage investors to increase their investment to try to recover their losses. How to Protect Yourself. Deal only with licensed onshore banks. Check with the relevant authorities before remitting investing depositing. Be extra careful with investments over the internet. Be sceptical of any investment opportunity that is not in writing and. In case an investment has been made, keep copies of all the investment and communications. Licensed onshore banks to conduct foreign currency trading in Malaysia are as follows. You can report directly to Bank Negara Malaysia via the following communication channels. Call 1-300-88-5465 1-300-88-LINK Fax 03-2174 1515 SMS to 15888 BNM TANYA your report query Email.

No comments:

Post a Comment